با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
امکان اتصال چند حساب به یک کارتخوان | دستگاه پوز و تغییر حساب ها
عکس : امکان اتصال چند حساب به یک کارتخوان

به لطف پیشرفت های بشر در فناوری و تکنولوژی، امروزه افراد به آسانی می توانند کارهای روزمره خود را هم سریع تر کنند؛ کارهایی از قبیل پرداخت انواع قبوض و بدهی ها یا انواع خرید و فروش که با دستگاه کارتخوان انجام می گیرد.

استفاده از دستگاه های پوز بسیار راحت می باشد؛ همچنین کارتخوان ها برای صاحب و مصرف کننده اش قابلیت و دسترسی های زیادی را به ارمغان می آورند که می توان به اتصال چند حساب به یک کارتخوان اشاره نمود. حالا جالب اینجاست روش آسان، آسان تر هم شده! می پرسید چگونه؟ پس به خواندن این مطلب ادامه دهید!

این موضوع یعنی اتصال چند حساب به یک کارتخوان صحبت امروز نیست و مدت طولانی است که انجام می گردد؛ قبل از این پیشرفت، صاحبان انواع مشاغل به استفاده از چندین دستگاه کارتخوان رو آورده بودند. بخاطر اینکه میخواستند هر حساب بانکی به یک دستگاه متصل باشد. این روش مشکلات خود را نیز در پی داشت؛ مشکلاتی مانند: بهم ریختگی و بی نظمی.

مشاهده مشکلات و بی نظمی هایی ناشی از وجود چند دستگاه برای هر کسب و کار، موجب گردید مسئولین این حوزه به فکر حل این مسئله بیفتند؛ راه حلی مانند امکان اتصال چند حساب مختلف به یک کارتخوان . با این کار تعداد کارتخوان های مصرفی برای هر کسب و کار کمتر شد و افراد شاغل نیز نیازی نمی دیدند که چند دستگاه پوز بخرند.

امکان اتصال چند حساب به یک کارتخوان به چه معناست؟

اتصال چند حساب به یک کارتخوان به زبان ساده یعنی چند حساب بانکی به یک دستگاه پوز متصل باشند!

برای مدتی، این طرح به شدت مورد استقبال و استفاده قرار گرفت؛ زیرا بسیار جالب و راحت بود که بدون وجود چندین دستگاه پوز، می توان در بیشتر از 1 حساب تراکنش های مختلف انجام داد. همچنین در آن موقع ها مشکل مغایرت حساب چندان وجود نداشت؛ اما بعد از اینکه مشکل مغایرت حساب رایج گشت، استفاده از این حساب هم کمتر و کمتر شد.

مفهوم مغایرت حساب

مغایرت حساب به ساده ترین زبان یعنی یک تراکنش (پرداخت پول) در دستگاه کارتخوان انجام می گردد اما به جای اینکه پول به حساب مورد نظر ریخته شود، به حساب دیگری واریز می گردد. هنگام بروز این مشکل، پیگیری و رفع آن بر عهده بانک و شرکت تولید کننده کارتخوان می باشد؛ به همین دلیل رفته رفته استفاده از این بخش، کمرنگ تر شده و در نهایت، از سال 1399 قانونی مبتنی بر لغو اتصال چند حساب به یک کارتخوان صادر گشت.

با این وجود، هنوز بعضی از شرکت ها و فروشنده های دستگاه های پوز، کارتخوان هایی که قابلیت اتصال چند حساب را دارند را به مشتریان پیشنهاد و ارائه می دهند.

یک کارتخوان با امکان اتصال چند حساب به آن برای چه کسانی مناسب است؟

با چشم پوشی از امکان مغایرت حساب ها، برای کسب و کارها و فروشگاه های خیلی بزرگ و در حرفه هایی که روزانه تراکنش های بسیار زیاد را هندل می کنند این کارتخوان بسیار جوابگو و مناسب می باشد.

چگونه حساب های متصل به دستگاه کارتخوان را تغییر دهیم؟

اگر به تغییر حساب های متصل خود به یک کارتخوان فکر می کنید، لازم است به یکی از شعبه های بانک مربوطه مراجعه کرده و درخواست تغییر حساب متصل به کارتخوان را بدهید؛ سپس با پر کردن فرم مربوطه و تایید شماره شبا توس بانک، این تغییر انجام می گردد. البته این پروسه به همین سرعت انجام نمی گیرد و ممکن است بسته به بانک، از یک روز تا مدت یک هفته و گاهی حتی بیشتر به طول بینجامد.

آیا استفاده از پوز هایی با امکان اتصال چند حساب به یک کارتخوان درست است؟

با در نظر گرفتن همه موارد و عیب ها و امکانات آن بطور کلی توصیه نمی شود؛ زیرا در صورت پیش آمدن مغایرت حساب به دردسر و زحمت زیادی خواهید افتاد؛ همچنین امکان مغایرت حساب همیشه وجود دارد و فقط منحصر به یک بار نیست.

کدام شرکت ها دستگاه های پوز با امکان اتصال به چند حساب را ارائه می دادند؟

شرکت های سوئیچ (شرکت های psp یا همان شرکت های بزرگ مالی که تراکنش ها را امکان پذیر و آسان می کنند) شرکت های پاسارگاد، فن آوا، پرداخت نوین نمونه‌هایی از شرکت های معروف و فراوان هستند که ارائه این مورد جزو خدمات تیمشان محسوب می شد. البته شرکت پرداخت نوین همچنان در موارد خاصی هنوز به مشتریان خود امکان استفاده از این مورد را می دهد.

سوالات متداول

1. مزیت ها و معایب اتصال چند حساب بانکی به یک کارتخوان چیست؟

مزیت دستگاه های پوز با امکان اتصال چند حساب بانکی به آنها، نقش بزرگ و مثبتی در سامان دهی و راحتی کسب و کارها و عملیات های مالی مشاغل دارد؛ همچنین از هزینه کردن برای خرید تعداد بیشتر کارتخوان جلوگیری می نماید.

بزرگ ترین جنبه بد اتصال چند حساب به یک کارتخوان، بروز مغایرت حساب ها می باشد.

2. برای تغییر حساب متصل به کارتخوان چه اقداماتی می بایست انجام گردد؟

برای تغییر یک یا بیشتر از یک حساب متصل به یک کارتخوان، به یکی از شعب بانک های مربوطه حساب رفته و درخواست خود را ابراز کنید؛ سپس بعد از طی مراحل قانونی و مدت زمانی تقریبا کوتاه، درخواست شما اعمال خواهد شد.

3. آیا کارتخوان هایی با قابلیت اتصال چند حساب هنوز استفاده می شود؟

امروزه استفاده از کارتخوان هایی با قابلیت اتصال چند حساب به شدت کاهش یافته است؛ تعداد محدودی از شرکت ها این مورد را پیشنهاد و ارائه می دهند که یکی از آنها شرکت پرداخت نوین است. همچنین اپ اختصاصی کارتخوان G2 می تواند به دو حساب متصل گردد.

4. آیا استفاده از این دستگاه پوزها پیشنهاد می شود؟

تیم سام پرداز استفاده از اتصال چند حساب به یک کارتخوان را به شما پیشنهاد نمی کند زیرا مشکل مغایرت حساب بسیار زمانبر است و حتی باعث کساد شدن کسب و کار هم می گردد.

راهنمای استعلام دستگاه کارتخوان با کد ملی در سامانه های مالیاتی

منبع : سام پرداز
ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین